vrijdag 19 juli 2013

Nail Challenge #7

Hoi allemaal! Nu ik dit typ, is het al vrijdag. Half een om precies te zijn. Maar bloggen is bloggen, en wat er ook gebeurd, de post moet online. Wat een dag vandaag (gister dus.. donderdag... snappie?). Ik moest afrijden voor de derde keer, de zenuwen gierden door mijn lijf. Je kunt wel tegen jezelf zeggen dat je rustig moet blijven en moet door ademen, maar haha, dat werkt natuurlijk niet.

Maaaar ik kan heel blij tegen jullie zeggen, dat ik het wel heb gehaald dit keer! Jeetje wat een opluchting. Morgen (vandaag, vrijdag... snappie?) ga ik mijn rijbewijs aanvragen bij het gemeentehuis.

En dan over de nail art van vandaag/vannacht. Ik heb het er helaas wel al af gehaald omdat het niet genoeg uithard voor ik ga slapen, en dan smeer ik mijn hele bed onder. De opdracht voor vandaag was zwart en wit. Ik dacht gelijk aan een dobbelsteen, yin en yang ☯. Ik denk altijd ying maar het is echt yin.

Dat wat dus wat ik heb gemaakt. Ik heb mijn fijne penumbra witte nagellak gebruikt en een zwarte striper van de action. Dit is nagellak met een heel dun borsteltje waardoor je er mee kunt tekenen als het ware.
Als eerste heb ik de 'dobbelsteen' gemaakt op mijn pink. Redelijk eenvoudig. Wel heb ik voor de zes ogen gekozen, een grote stip in het midden leek me een beetje lelijk. Op mijn ringvinger maakte ik sinmpele strepen, dit gaat heel makkelijk met een striper!
Mijn wijsvinger... Dat is een soort vlam geworden. Ik was gewoon wat lijntjes aan het maken en besloot om de tip (einde van de nagel) in te kleuren met de zwarte lak. En toen kwamen ying en yang aan de beurt. In een vloeiende lijn een soort S zetten ging goed, een stipje in het witte deel (yang) ook, en toen zwart. Ik heb dit deel, yin, bijna helemaal ingekleurd. Behalve het oog. Maar omdat de zwarte lak nat was, is het langzaam naar elkaar toe gekomen en moest ik toch even een wit stipje zetten als oog.

Voor mijn nachtwerk, wat je wel kunt zeggen om kwart voor een/ een uur, vind ik het een leuke nail art. Ik wilde dunnere lijnen, meer details, precies werken, maar dat kwam er vandaag niet van. Ik heb nog gewerkt tot negen uur, toen taart gegeten met wat familie, toen nog samen met vriendlief ZES kilo kip gesneden en gemarineerd, voor de BBQ (ja zo schrijf ik het gewoon) van morgen (vrijdag, vandaag dus haha). Mijn lieve vader is namelijk jarig en dit gaan we natuurlijk vieren.
 
Dit artikel is nogal verwarrend qua tijdstipaanduiding, sorry daarvoor. Ik hoop dat jullie nog snappen welke dag het is :).
 
Wat vinden jullie van zwart wit?
 
Liefs,
Lisanne
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten